יום ראשון, 16 בפברואר 2014

השקעות TURN KEY יתרון או חיסרון למשקיע הישראלי

המונח TURN KEY פירושו לסובב את המפתח והכוונה היא לשרות הכול כלול של חברות הנדל"ן עד לקבלת המפתח. כל השירותים למשקיע מבוצעים על יד החברה, החברה מאתרת את הנכס רוכשת אותו, משפצת אותו לוקחת חברת ניהול שתנהל את נכס (ייתכן וחברת ה-TURN KEY משמשת גם כחברת ניהול בעצמה) ומאכלסת אותו בדייר. לאחר מכן הנכס מפורסם למכירה כאשר כל העלויות של הרכישה השיפוץ מציאת דייר ועמלת החברה מתומחרים במחיר.



המשקיע רוכש נכס משופץ כאשר חברת הניהול כבר בתמונה והנכס מושכר כך שהוא מכניס כסף כבר מהיום הראשון. מבחינת המשקיע הוא רוכש נכס בראש שקט, החברה דואגת לכל הדברים הוא בעצם מקבל מוצר מוגמר.

רכישת נכס מחברת TURN KEY לכאורה נראית כמו עסקה נהדרת ומשקיעים רבים נוטים להקל ראש ונותנים לחברה חופש פעולה ורוכשים נכס מבלי לבדוק לעמוק יותר מה בדיוק הם קונים.

המשקיע המתוחכם שיבדוק בצורה נכונה את הדברים ייתכן וירכוש נכס מצוין והעסקה תהייה נהדרת מצד שני היא יכולה להיות חוויה ממש לא נעימה למשקיע הממוצע שלקח הרבה דברים כמובן מאליו.

ישנם כמה נקודות קריטיות שהמשקיע חייב לבדוק לפני רכישת נכס מחברת TURN KEY.
בפברואר 2012 וורן באפט המשקיע האגדי התראיין לערוץ CNBC, ואמר את המשפט הבא: " אם הייתי יכול למצוא דרך לרכוש כמה אלפי בתים והייתי מוצא דרך לנהל אותם הייתי מיד קונה אותם".

לאחר הראיון המדובר הציבור האמריקאי לא נשאר אדיש ואלפים עזבו את שוק המניות ועברו להשקיע בנדל"ן. אך דבר אחד הם לא יידעו – וורן באפט מוקף ביועצים, כל נכס או חברה שהוא קונה נבדקת על ידי היועצים שלו והוא סומך עליהם שיבדקו ויאשרו את ההשקעה.

כאשר משקיע רוכש נכס TURN KEY עליו לבדוק את החברה ולשאול שאלות. הדבר הראשון שעל המשקיע לבדוק הוא עם מי הוא עושה עסקים ודבר שני הוא לדעת מה בדיוק אתה מקבל בתמורה לשימוש בשרותיה של חברת ה- TURN KEY.

כדי להצליח בהשקעות בנדל"ן בארצות הברית אתה חייב לדעת 3 דברים:

  1. לדעת לבצע מחקר שוק ולבחור שווקים טובים להשקעות שלך. 
  2. למצוא יועצים טובים וצוות שתוכל לסמוך עליו. 
  3. אתה חייב להגיע עם אסטרטגיה מוכנה מראש ולדעת מה אתה מחפש ומה אתה רוצה להשיג. 
אם תצליח בשלושת הדברים האלו תבדיל את עצמך מהמשקיע הממוצע, המשקיע המקצוען יצייד את עצמו עם הידע המתאים כדי שיוכל בקלות לקבל את ההחלטה לרכוש או לא לרכוש את הנכס.

משקיע שיקבל דברים כמובן מאליו ולא יבדוק אותם לעומק מועד לכישלון.

כאשר אתה רוכש נכסTURN KEY אתה מוציא את השליטה ואת ההחלטות מהידיים שלך ומוסר אותם לידי החברה, משקיעים רבים מוצאים את עצמם מחוץ לתמונה בכל מהלך ההשקעה, מישהו אחר קובע את ההתנהלות במקומך, לפעמים הוא מבצע החלטות טובות ולפעמים החלטות שגויות.

איך נדע אם נכס שהוצע לנו הוא עסקה טובה?

אחד הדברים הראשונים שלמדתי בנדל"ן הוא לא להתייחס לרווח שמרוויח מי שמוכר לי את הנכס אלא לבדוק אם אני קונה את הנכס במחיר טוב לעומת השוק. המחיר היחידי שמעניין אותי בעסקה הוא המחיר שלי, זאת אומרת שאם רכשתי נכס מתחת למחיר השוק ומיד לאחר הרכישה אוכל למכור אותו ברווח – עשיתי עסקה טובה. אם הייתי חוקר לעומק כל עסקה שהוצעה לי ובודק כמה הרוויח המוכר אולי לא הייתי רוכש שום נכס או קונה בסופו של דבר רק את העסקאות הגרועות ולא את הטובות.

כשאתה רוכש נכס מחברת TURN KEY מחיר הרכישה של הנכס כולל בתוכו את עמלת היזמות של החברה. אם השרות שתקבל מהחברה יהיה שרות טוב או לא או שבמקרה ובחרת בנכס לא איכותי אתה עדיין תשלם את עמלת היזמות של החברה וזו עדיין באחריותך לבדוק אם מחיר הנכס הסופי הוא עדיין אטרקטיבי מספיק בשבילך והאם הוא מתאים לאסטרטגיה שלך.

חברות TURN KEY נוצרו כדי לתת פתרון מקיף עבור משקיעים מרוחקים אשר מעוניינים להשקיע אבל רוצים השקעה בטוחה עם שקט יחסי. השקעה כזו יכולה לעלות ביוקר למשקיע שלא ישאל את השאלות הנכונות ולא יהיו לו את הכלים לבדוק לעומק את העסקה.

הצלחה של חברת ה- TURN KEY היא הצלחה של המשקיע, אחת הדרכים לבדוק אם החברה אכן מוצלחת היא לבדוק המלצות של משקיעים אשר רכשו בעבר דרך החברה.

משקיע שילמד ויפעל לפי 3 הסעיפים המוזכרים לעיל וישאל את השאלות הנכונות ידע להבחין בין עסקה גרועה לעסקה מוצלחת יוכל לחסוך לעצמו הרבה אנרגיה מיותרת, כאבי ראש, הרבה זמן ועוגמת נפש.

כשאתה רוכש נכס עם ליווי מקצועי אתה מוריד למינימום את מרכיב הסיכון לפרטים נוספים לחץ על הקישור.