יום שישי, 5 בדצמבר 2014

מהפכה - הדולר ברמת שיא

מהפכה, זו המילה היחידה שיכולה לתאר את שער הדולר שחזר לרמה שהוא לא היה בה כמעט 3 שנים.
הדולר לא מתחזק רק אצלנו אלא במגמת עלייה בכל העולם והמגמה הזו נמשכת, אבל איך זה משפיע עלינו בתור משקיעים בנדל"ן בארה"ב.
ההשקעה בנדל"ן בארה"ב היא אחת ההשקעות הטובות ביותר שיש כרגע , כי אין בעצם שום אלטרנטיבה אחרת שיכולה לספק למשקיע הישראלי ביטחון בהשקעה ויכולת החזר כה גבוה כמו השקעה בנדל"ן בארה"ב.
למרות זאת עד לא מזמן כוח הקנייה של המשקיע הישראלי היה חזק מאוד, רק לפני 3 חודשים אם היינו רוכשים נכס ב-100,000 דולר היינו משלמים רק 340,000 ₪ סכום של כ60,000 ₪ פחות מהיום. (דרך אגב כבר קיבלתי כמה טלפונים ממשקיעים שרכשו נכסים לפני הנסיקה של הדולר, כולם הודו לי שמצאתי להם השקעה טובה לפני העלייה) .

לכאורה ההשקעה בנדל"ן בארה"ב היום לעומת עד לפני 3 חודשים לא כדאית לחלוטין – האמנם ?
כשאנו מבצעים חישוב תשואה והחזר השקעה אנו מחשבים אותו בדולרים, לכן המשמעות של עליית הדולר לא רלוונטית. בנוסף אנו משקיעים לטווח ארוך של 10 שנים לפחות. אף אחד לא יכול לדעת מה יהיה שווי הדולר בעוד 10 שנים אך כאשר רוכשים נכס שמייצר 10% תשואה שטופת על הכסף בשנה ובנוסף עליית ערך הנכס מייצר לנו 5% עלייה בערך ההון העצמי שלנו, אנחנו מדברים על תשואה כוללת של 15% על הכסף שלנו שהיה עושה 0.5% אם היה נשאר בפק"מ בבנק. אין היום שום השקעה אחרת שיכולה להתקרב לרמות האלה במיוחד לא שוק הנדל"ן בארץ שהולך לנסוק שוב עקב הקפאת חוק מע"מ אפס. לכן כל מי שחושב כרגע שהוא מפסיד אם הוא ממיר כסף משקלים לדולרים ורוכש נכס בארה"ב טועה טעות חמורה.
בימים אלו אני רוכש נכס נוסף בניו יורק. חלק גדול מהכסף, מעל 40,000 דולר מגיע מהחשבון האמריקאי שלי ששם מצטברים כספי השכירות מהנכסים שלי. הסכום הזה הוא רווחים מההשקעות שמייצרים לי אפשרות לקנות בעזרתם נכסים נוספים שייצרו לי רווחים נוספים. התשואה מהנכס הזה שנרכש בצורה זו היא תשואה אין סופית הרי אין לי כאן כל השקעה הונית, הכול מרווחים.
משקיע שרוכש נכס בימים אלו בארה"ב נהנה משני העולמות, מצד אחד הוא קונה נכס בשוק צומח חי ובועט מצד שני הוא קונה נכס במטבע של הכלכלה החזקה בעולם שנמצא כרגע בהמשך מגמת התחזקות.
אין ספק בהמשך הכדאיות בהשקעה בנדל"ן בארה"ב, וככל שתתחילו מוקדם יותר כך תצברו יותר ויותר נכסים.