יום שישי, 26 ביוני 2015

אזור חדש מומלץ - ג'קסונוויל פלורידה


לפני יומיים חזרתי לארץ אחרי ביקור של שבועיים בפלורידה, עדיין מתאושש מהבדלי השעות אבל ניצוץ ההתלהבות משוק חדש וכל כך מבטיח לא עוזב אותי.
ג'קסונויל פלורידה - מישהו שמע על העיר הזו אי פעם? מה זאת העיר הזו?
אלה השאלות שגם אני שאלתי את עצמי ועד לפני כחצי שנה לא העלתי בדעתי שאני הולך להשקיע שם. לעזוב את ממפיס ואטלנטה, ערים ושכונות שאני מכיר נהדר ולהיכנס לשוק חדש, למה אני צריך את זה?

אבל המציאות טופחת לנו בפנים, עליות המחירים של השנתיים האחרונות והתחרות הגבוהה על כל נכס אילצו אותי ורבים אחרים לחפש שוק אחר סולידי יותר וכמובן עם פוטנציאל השבחה גבוה שעדיין לא מיצה את עצמו. ג'קסונוויל עמדה בכל הקריטריונים שחיפשתי.

לפני כחודשיים שלחתי לשם את שני אנשי השטח שלי להתמקם ולהתחיל ללמוד את השוק, בחורים צעירים ורווקים שאין להם שום בעיה לקום וללכת לאן שאני שולח אותם. הם הזרוע הארוכה שבשטח, אנשי הקרקע שהולכים ובודקים פיזית כל כתובת וכל נכס פוטנציאלי שאנו מאתרים.

לפני שבועיים הצטרפתי אליהם ביחד עם מספר משקיעים שהצטרפו אלי כדי להכיר את השטח ולהתרשם מרמת השכונות והנכסים.
זה היה ביקור מוצלח מכל הבחינות. הצלחנו למצוא שכונות נהדרות ברמות מחירים אטרקטיביים עם אוכלוסייה טובה.

ג'קסונוויל היא עיר מדהימה, בכל שכונה יש אגם עם ברבורים ותחושת פסטורליות באוויר. בכל שכונה קיים מרכז מסחרי גדול עם כל הרשתות הגדולות. העיר עצומה בגודלה ומשתרעת על שטח עצום. כדי לעבור בין שכונה לשכונה יש לעלות על הכביש המהיר I95 החוצה את העיר מצפון לדרום, לפעמים נסענו חצי שעה על הכביש המהיר מנכס לנכס ועדיין לא יצאנו מהעיר. ג'קסונוויל היא העיר בעלת האוכלוסייה הגדולה ביותר בפלורידה עם מעל מליון ומאתיים תושבים והעיר בעלת השטח הגדול ביותר בכל ארה"ב.
מזג האוויר נהדר בחודשי הקיץ עם טמפרטורות חמימות של מעל 25 מעלות המזכירות מאוד את מזג האויר בארץ בתקופת הקיץ אך תופעת טבע מדהימה שחוויתי מספר פעמים הייתה גשם זלעפות שירד פתאום באמצע היום למשך 20 דקות ללא הפסקה ונעלם כאילו לא היה, זה היה מדהים.

ג'קסונוויל חוותה משבר כלכלי חריף בשנת 2007 והנדל"ן התרסק למחירים הזויים, בתים חדשים שנבנו בשנת 2004 שיהו שווים כ-140,000$ איבדו מעל 60% מערכם וניתן היה לרכוש אותם ב-50,000$ בלבד. הירידות במחירים נמשכו עד סוף 2012 ורק בתחילת שנת 2013 עם התאוששות הכלכלה החלו להרגיש את העליות במחירים.
מאז עברו שנתיים וחצי של עליות מחירים והשוק ממשיך לתקן את עצמו אך קצב העלייה האט במקצת ועומד על כ-3-5% עליית מחירים שנתית.



נכון להיום בג'קסונוויל פלורידה ניתן עדיין לרכוש נכסים ב-50-60% משוויים בשיא של 2007 ולהנות מעליית ערך מתונה של 3-5% בנוסף להכנסה גבוהה משכירות שההחזר ממנה לא יורד מ-10% נטו בשנה.

דוגמאות לבתים שרכשנו:


6729 Champlain Rd, Jacksonville, FL             7218 Zapata Dr, Jacksonville, FL
Total Investment including rehab - 64K          Total Investment including rehab - 62K



                                      6812 Rhone Dr, Jacksonville, FL  
                                      Total Investment including rehab - 65K