יום שישי, 19 באוגוסט 2016

שקלתם להשקיע בנדל"ן בארץ? איזו דירה קטנה לילדים לעתיד? אז שכחו מזה!



שקלתם להשקיע בנדל"ן בארץ? איזו דירה קטנה לילדים לעתיד? אז שכחו מזה!

בנוסף למחירי הדירות הגבוהים ולתשואה הנמוכה משכירות מצטרפים מספר נתונים חדשים.
בשבוע שעבר אישרה הממשלה את התקציב לשנתיים הבאות. שר האוצר משה כחלון ממשיך במדיניות התוקפנית כלפי משקיעי הנדל"ן ומנסה בכל דרך אפשרית להוציא אותנו מהמשוואה.
בשנה שעברה העלה את מס הרכישה מ-5%  ל-8%. כל רוכש דירה שנייה ומעלה נדרש להוסיף עשרות אלפי שקלים עבור המס החדש.
לדוגמא עד חודש יוני 2015 עבור דירה שעלותה מליון שקל נדרשנו לשלם 50,000 ש"ח מס רכישה.
בעקבות החוק החדש אנו נדרשים לשלם 80,000 ש"ח מס רכישה. זאת אומרת שבעקבות שינוי החוק שילמנו 30,000 ש"ח נוספים.

כבר בשנה שעברה כשעלה מס הרכישה המשקיעים החלו לחשוב פעמיים על רכישת נכס להשקעה בארץ ורבים מהם העבירו את השקעותיהם אל מעבר לים.

אבל כנראה שזה לא הספיק ושר האוצר החליט להיכנס לכיסם של כל אלה שכבר רכשו דירות להשקעה ולכפות עליהם מס נוסף של 1 אחוז מערך הדירה בכל שנה עד סכום של 18,000 ש"ח החל מהדירה השלישית ומעלה. 
זאת אומרת שמי שקנה דירה במליון שמונה מאות ישלם אותו מס כמו מי שקנה דירה בחמשה מליון שח. מס של 18,000 ש"ח לשנה.

כנראה ששר האוצר לא מבין גדול בנדל"ן והדבר החמור ביותר שיקרה עכשיו בעקבות תוספת המס על דירות להשקעה הוא העלאת השכירויות והגדלת הנטל על האוכלוסייה החלשה שלא יכולה להרשות לעצמה לרכוש דירה ונאלצת לגור בשכירות.

שוק בריא מכיל בתוכו 30% משקיעים. הרי אם משקיעים לא יקנו דירות מלאי הדירות להשכרה יצטמצם. וכשמלאי הדירות יצטמצם מחירי השכירויות יעלו ושוב אנחנו פוגעים בשכבות החלשות. 
במקום לנסות לבלום את המשקיעים הדרך הנכונה היא לעודד אותנו לקנות עוד ועוד דירות ולהקים פרוייקטים של נדל"ן להשכרה.

המטרה המרכזית של רוב משקיעי הנדלן הוא להבטיח את העתיד הכלכלי של המשפחה על ידי יצירת הכנסה פאסיבית משכר הדירה החודשי. אם היו אפיקי השקעה אטרקטיביים אחרים לא היינו משקיעים בנדל"ן. אף אחד מהמשקיעים לא רוצה לקבל שיחת טלפון באמצע הלילה על נזילה מהשירותים. 

משקיעים רבים שקנו דירות עשו זאת על ידי פתיחת חסכונות או קרנות נאמנות והצליחו לארגן סכום מסויים ובתוספת לקיחת משכנתא מהבנק רכשו לעצמם דירה נוספת כדי שתהווה עוגן ונכס לעתיד. רכישה של דירה להשקעה היא כמו עסק קטן שיש לו הכנסות והוצאות. כשהחוקים ידועים מראש אפשר לתכנן ועל פי רמת הכדאיות להחליט אם כדאי לנו לרכוש את הדירה או שלא כדאי. 

אם השר היה מחליט שהחוק החדש יחול רק על מי שיקנה דירות החל מינואר 2017 זה היה משנה את התמונה אבל לא כך הדבר וכל התכנונים שעשינו כדי לבדוק את כדאיות ההשקעה בדירה להשקעה לא רלוונטיים כי המס החדש בעצם טורף את הקלפים.

במצב של היום כשהחוקים כל כך נוקשים נגד המשקיעים אני לא מבין איך מישהו ירצה לקנות דירה להשקעה בארץ. מס רכישה כל כך גדול שמקביל לשלוש שנים של שכירות ובנוסף מס חדש בגובה של 1% מערך הדירה. התשואה מהשקעה בנדל"ן בארץ נמוכה משמעותית ממקומות אחרים בעולם ועכשיו היא ירדה עוד יותר.

כחלון אני מוריד בפניך את הכובע, הצלחת להוציא את המשקיעים מהמשוואה. 

עכשיו גרמת לשני דברים:
הדבר הראשון הוא שעכשיו גם מחירי השכיריות יזנקו והפערים בין מעמד הביניים לעשירים יתרחבו.
הדבר השני וזהו הדבר העיקרי, החוק החדש שלך לא יירסן את עליית המחירים. 
הדרך היחידה לעצירת עליית המחירים היא להוציא לשוק אלפי דירות להשכרה במחירים ריאליים או אפילו לסבסד דיור להשכרה. ברגע שהמחירים להשכרה יהיו נמוכים זוגות צעירים יעדיפו לגור בשכירות מאשר לקנות דירה. הם לא יקחו משכנתאות מטורפות של מליון ש"ח ומעלה ויחנקו את עצמם כלכלית למשך 20 שנה. 

אולי עכשיו תבין כחלון שהמשקיעים לא גרמו לעליית המחירים, המשקיעים תורמים להגדלת ההיצע עבור זוגות צעירים וכאלה שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה. 

לצערי המדיניות הממשלתית והגזרות האחרונות מביאים אותנו שוב ושוב לחשוב פעמיים על רכישת נדל"ן בארץ.

חברים, הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסא !

אם הממשלה הזו לא רוצה את המשקיעים, אנחנו נחפש לנו מקום אחר להשקיע.
ניתן להשקיע בנדל"ן במקומות אחרים בעולם, עם בטחון גבוה מאד, תשואה מכובדת ומיסוי פחות אלים. 
ישנן מדינות שמעודדות השקעות זרות ומתגמלות את המשקיעים באלפי דולרים בכל שנה.

אחת מהן היא ארה"ב.

אנחנו לא קונים נכסים בארה"ב בלב שלם, הרי אין כמו להשקיע בבית בסביבה שאתה מכיר ואוהב אבל אין לנו ברירה אנחנו חייבים לדאוג למשפחה שלנו ולהבטיח את עתידם הכלכלי.

הכלכלה בארצות הברית יציבה ובשלוש השנים האחרונות הוכיחה את עצמה והיא נחשבת היום לכלכלה החזקה בעולם.
כלכלנים בכל העולם מצביעים על ארצות הברית וחוזים את היציבות לשנים הבאות. משקיעי הנדל"ן הישראלים הבינו את הכדאיות וגם הם מסתערים על אזורי הביקוש בארצות הברית.

חוקי המיסוי הנוחים וההיצע הגדול של הנכסים יחד עם חברות הניהול שמנהלות עבורנו את הנכסים הופכות את הפחד מההשקעה במקום כה מרוחק לדבר זניח.

התפקיד שלי הוא לסייע לכם לעשות את הצעד הראשון בהצלחה.

אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ איתי - ללא תשלום.

אל תהססו - זו הזדמנות בשבילכם לרכוש נכס מניב אמיתי.

לחץ על הקישור ומלא את השאלון הקצר, ואצור איתך קשר בהקדם.